سئو برای Mobile App Indexing

سئو موبایل چیست؟ راهنمای بهینه سازی برای موبایل

قبل از اینکه عمیق‌تر به الگوریتم Mobile-First Index بپردازیم، درک اینکه چرا گوگل اهمیت زیادی برای جستجوی موبایل قائل است، ضروری است. طی چند سال گذشته، تغییر قابل توجهی در رفتار کاربران رخ داده است، به طوری که کاربران بیشتر و بیشتری برای مرور اینترنت به تلفن‌های هوشمند خود متکی هستند. بر اساس گزارش‌های اخیر، بیش از 55 درصد از جستجوهای اینترنتی بر روی دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند و برخی از صنایع حتی نرخ جستجوی تلفن همراه بالاتری را تا 85 درصد تجربه می‌کنند. این تغییر در رفتار کاربر، گوگل را مجبور کرده است تا الگوریتم‌های خود را برای اطمینان از بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه تطبیق دهد. با بررسی الگوریتم های گوگل، به‌سادگی می‌توان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایت‌های اسپم (Spam) است.

به همین دلیل است که سرعت سایت برای سال ها یک عامل رتبه بندی بوده است و گوگل به طور فزاینده ای بر رفع این مشکل رایج تمرکز می کند. اما داشتن یک سایت سازگار با موبایل به چه معناست و از کجا شروع می کنید؟ این دقیقا به مفهوم سئو موبایل (Mobile SEO) باز می گردد. مدیا کوئری‌ها در CSS به شما امکان می‌دهند تا استایل‌های مختلفی را برای اندازه‌های مختلف صفحه نمایش تعریف کنید. با استفاده از مدیا کوئری‌ها می‌توانید ظاهر سایت خود را برای دستگاه‌های مختلف بهینه‌سازی کنید. طبق گفته گوگل، اگر عمداً مطالب کمتری را در نسخه موبایل قرار دهید ممکن است شاهد کاهش ترافیک باشید.

بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای بهبود سئوی موبایل سایت خود انجام دهید، بهبود سرعت بارگذاری سایت است. بارها و بارها، مطالعات نشان داده اند که افراد سایت هایی را ترک می کنند که به کندی بارگذاری می شوند و احتمالاً هرگز باز نمی گردند. برای انجام این کار ابتدا مشخص کنید که می خواهید کاربران در سایت شما چه کاری انجام دهند. آیا از اینکه چگونه وبسایت خود را برای موبایل های هوشمند بهینه سازی کنید مطمئن نیستید؟ آیا نمی دانید چگونه تمامی راه حل ها را به کار گیرید؟ در ادامه پیش نویسی را که شامل موثر ترین راهکار ها برای ارتقای رتبه ی سایت در مرورگرهای موبایل های هوشمند است می بینید. بله، سایتی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشد ممکن است رتبه پایین‌تری در نتایج جستجو بگیرد.

بسیاری از نکات ارائه شده در این راهنما تا کنون بر روی قابلیت استفاده و سرعت متمرکز شده اند و اثر افزودنی دارند، اما تغییراتی وجود دارد که می تواند مستقیماً بر نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجوی موبایل تأثیر بگذارد. طراحی ریسپانسیو (Responsive design) مهمترین روش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل است. با طراحی ریسپانسیو، سایت شما بر روی یک آدرس URL فعال است اما دستگاه های مختلف می توانند به تناسب اندازه خود از آن استفاده کنند. گوگل با استفاده از الگوریتم اولویت با نسخه موبایل، ابتدا مطالب موجود در نسخه موبایل را ایندکس می کند پس سازگاری محتوای هر دو نسخه با امتیاز مثبت همراه خواهد بود. نخیر، صفحاتی که نسخه موبایل ندارند، می توانند ایندکس شوند چون بر روی موبایل کار می کنند. در گذشته، گوگل برای ایندکس صفحات وبسایت بیشتر نسخه دسکتاپ را مدنظر قرار می داد، اما افزایش روزافزون درصد استفاده از گوشی برای جستجو در وب باعث شد که گوگل تصمیمات جدیدتری در این مورد بگیرد.

اما با تغییر رفتار کاربران و افزایش استفاده از گوشی های هوشمند، گوگل سیاست های خود را تغییر داد تا تجربه کاربران موبایل بهبود یابد. اگر نسخه موبایل یک سایت از نظر سرعت، طراحی و محتوا بهینه نباشد، حتی یک سایت با نسخه دسکتاپ بسیار قوی نیز ممکن است رتبه مطلوبی نداشته باشد. فرض کنید سایت مشتری دقیقاً همان تجربه‌ای را در تلفن همراه ارائه می‌کند که روی دسک‌تاپ انجام می‌دهد. طراحی سایت آنها کاملاً واکنش گرا است، به این معنی که بدون توجه به اینکه چگونه مشاهده می شود، سازگار است.مشتری شما احتمالاً با تغییر به سوی  Mobile First Indexing نگرانی زیادی در این مورد  نخواهند داشت. تا زمانی که آنها بهترین روش‌ها را برای طراحی وب و تجربه کاربر دنبال می‌کنند، در نتیجه این تغییر خاص، ضرر زیادی در رتبه‌بندی مشاهده نخواهند کرد.با این حال، صاحبان سایت با نسخه های دسکتاپ و موبایل مجزا ممکن است بخواهند این تجربه را بهتر انجام دهند .

برای بهینه سازی سئو موبایل و بهبود رتبه سایت، باید به جنبه هایی مانند طراحی ریسپانسیو، سرعت بارگذاری و بهینه سازی تصاویر توجه کرد. این عوامل تجربه کاربری را بهبود می دهند و کمک می کنند تا سایت شما در جستجوهای موبایلی رتبه بهتری کسب کند. از طرف دیگر، سایت هایی که نسخه موبایل خود را به درستی بهینه کرده اند، می توانند شاهد افزایش رتبه سایت در گوگل باشند و از این طریق ترافیک بیشتری جذب کنند. بهینه سازی محتو برای موبایل نیز اهمیت زیادی دارد؛ به طوری که متن ها باید خوانا، تصاویر فشرده و لینک ها به راحتی قابل کلیک باشند. تمرکز بر تجربه کاربری موبایل علاوه بر ارتقاء رتبه، به ایجاد تعامل بیشتر کاربران و افزایش نرخ تبدیل کمک می کند.

ببینید، گوگل نمیگوید که باز شدن صفحات پاپ به طور کلی چیز بدی است و در صورت مشاهده الزاما سایت تان جریمه شود. نکته مهم اینجاست که این صرفا مربوط به سایت ما نیست و نزدیک به 4 یا 5 سال است که در کل سطح وب آمار مخاطبان موبایلی از کاربران رایانه بیشتر شده. بنابراین عملا امروز عدم آشنایی با سئوی موبایل یا همان mobile seo میتواند فرصت های زیادی را از شما و کسب و کارتان بگیرد. PageSpeed Insights به شما کمک می‌کند تا سرعت بارگذاری صفحات خود را بررسی کنید و راهکارهایی برای بهبود سرعت ارائه می‌دهد. این ابزار مشکلاتی مانند اندازه تصاویر، استفاده از کدهای CSS و JavaScript غیر ضروری و زمان پاسخگویی سرور را شناسایی می‌کند. پس اولویت دادن به نسخه موبایل یک وبسایت و ایندکس آن قبل از نسخه دسکتاپ کار بسیار منطقی و هدفمندی است.

به همین دلیل است که ایجاد یک طراحی کاملاً کارآمد و واکنش گرا برای سایت (موبایل) خود بسیار مهم است. هدف از سئوی موبایل، بهینه سازی وب سایت شما برای دستیابی به دید بهتر در نتایج موتورهای جستجو برای گوشی های موبایل است. به عبارت دیگر سئو موبایل اختصاصا روی بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل کار می کند. عملکرد الگوریتم Mobile-First Indexing به این صورت است که گوگل ابتدا به دنبال نسخه موبایل سایت می‌گردد و اطلاعات موجود در آن را برای ایندکس کردن و رتبه‌بندی استفاده می‌کند. اگر سایت شما دارای نسخه موبایل نباشد، گوگل همچنان نسخه دسکتاپ را ایندکس خواهد کرد، اما این می‌تواند تاثیر منفی بر رتبه‌بندی سایت شما داشته باشد.

منظور از نرخ کلیک، تعداد کلیک کاربران در صفحه اول نتایج جستجو در مقابل کل کاربرانی است که سایت شما را مشاهده کرده اند. مثلا در تصویر بالا، سرچ کنسول به شما گفته هر 117 صفحه از سایت تان برای نمایش در موبایل ها بدون مشکل هستند. اما در عین حال ممکن است با قرمز کردن آدرس بعضی از صفحات، به شما اطلاعاتی در مورد اینکه فونت این صفحه برای کاربران موبایلی نامناسب است یا طراحی اش با مشکل روبرو شده، بدهد. با توجه به اهمیت موضوع سئوی موبایل، گوگل به تازگی در سرچ کنسول یک بخش اختصاصی برای آن قرار داده. این قسمت که در تصویر پایین با اسم mobile usability مشخص شده، در مورد وضعیت و مشکلات نسخه موبایل سایت به شما توضیحاتی میدهد.

این رقم بیانگر تغییرات اساسی در رفتار کاربران و اهمیت روزافزون دستگاه های موبایل در جستجوهای اینترنتی است. گوگل با در نظر گرفتن این روند رو به رشد، فرایند موبایل فرست (Mobile-First) را معرفی کرده است. Mobile First، برخلاف گذشته که نسخه دسکتاپ سایت ها را در اولویت بررسی قرار می داد، ابتدا نسخه موبایل را ایندکس کرده و بر اساس آن رتبه بندی سایت را تعیین می کند. هدف اصلی این تغییر، ارائه تجربه ای بهینه تر برای کاربران موبایلی و تشویق کسب‌ و کارها به سازگاری با این نیاز جدید است. در این مقاله، تأثیر سیستم موبایل فرست بر سئو و راهکارهایی برای انطباق با این تغییرات مورد بررسی قرار می گیرد. الگوریتم Mobile First Index یکی از مهم‌ترین تغییرات در جهان سئو در سال‌های اخیر بوده است.

شما واقعاً باید دست‌کم یک URL را به ازای هر قالب صفحه‌ای که در سایت شما وجود دارد تست کنید. (مثلاً می‌توان به صفحه اصلی، صفحه درباره ما، دسته‌بندی مطالب، زیردسته‌ها، محصولات، مقالات وبلاگ و … اشاره کرد). تگ‌های OpenGraph، کارت‌های توئیتر و سایر متادیتای شبکه‌های اجتماعی، باید روی نسخه‌ی موبایل و روی نسخه‌ی دسکتاپ لحاظ شوند. خب، اجازه بدهید قبل از به اتمام رساندن مقاله، چند نکته تکمیلی دیگر که باید برای بهینه کردن سئوی سایت در نظر بگیرید را هم به شما توضیح بدهم. خوب است قبل از شروع کار بر روی سئوی موبایل خود، یک تست قابلیت استفاده از موبایل را در گوگل انجام دهید تا ببینید از کجا باید شروع کنید. همانطور که کار می کنید، باید به آزمایش ادامه دهید تا ببینید آیا پیشرفت می کنید یا خیر.

برای پر کردن این شکاف، صاحبان وب‌سایت‌ها شروع به توسعه نسخه‌های سازگار با موبایل از سایت‌های خود کردند که برای نمایشگرهای کوچک‌تر و تعاملات لمسی بهینه شده بودند. این وب‌سایت‌های سازگار با تلفن همراه، تجربه ساده‌تر و کاربرپسندتری را برای کاربران تلفن همراه ارائه می‌کنند تا آنها به صورت یکپارچه با سایت حرکت کنند و با آن تعامل داشته باشند. با معرفی طراحی ریسپانسیو و چارچوب‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل، وب‌سایت‌ها اکنون می‌توانند با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند و تجربه‌ای ثابت در سراسر دستگاه‌ها ارائه دهند. گاهی اوقات، صاحبان سایت از تصاویر با کیفیت پایین تر به عنوان راهی برای افزایش سرعت صفحه استفاده می کنند. آنها می توانند مانع تجربه بهتر کاربر شوند و واقعاً هیچ لطفی برای درک بهتر برند شما انجام نمی دهند.شما باید تعادل مناسبی بین کیفیت تصویر و سرعت بارگذاری ایجاد کنید.

در این مقاله، مفهوم الگوریتم کافئین گوگل، کاربرد و تاثیری آن بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را بررسی خواهیم کرد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

گوگل این تغییرات را یک شبه ایجاد نکرده است، بلکه به مرور جستجوی موبایلی را در اولویت قرار داد تا وب‌مسترها فرصت کافی برای تطبیق ‌دادن سایت‌ها با الگوریتم Mobile First Index داشته باشند. در اوایل سال 2018 الگوریتم گسترش پیدا کرد تا آنجا که در اواخر همین سال نیمی از سایت‌هایی که گوگل خزش می‌کرد، شامل الگوریتم Mobile First Index شدند. پس از آن در اواسط سال 2019 گوگل تصمیم گرفت این الگوریتم را به صورت پیش‌فرض برای همه سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی می‌شدند، اجرا کند. در سال 2010 گوگل اعلام کرد 70 درصد سایت‌های اینترنتی شامل این الگوریتم جدید شده‌اند و تا سپتامبر همین سال همه سایت‌ها با این الگوریتم سنجش می‌شوند. همه‌گیری ویروس کرونا اما برنامه‌های گوگل را کمی به عقب انداخت تا در ماه مارچ سال 2021 استفاده آزمایشی از الگوریتم Mobile First Index برای همه سایت‌ها شروع شود. برای سئو موبایل می توانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights استفاده کنید تا مشکلات سرعت بارگذاری صفحات سایت را شناسایی و اصلاح کنید.

برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای تحلیل و بهبود سرعت سایت خود استفاده کنید. کاهش حجم تصاویر، استفاده از فشرده سازی فایل و بهینه‌سازی کد به افزایش سرعت بارگذاری کمک می‌کند. علاوه بر این سئوی سایت‌ها هم کاملاً مطابق با اصول این الگوریتم انجام می‌شود. در صورتی که نیاز به اطلاعات تکمیلی در زمینه طراحی سایت و سئوی خود دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه مشاوره رایگان طراحی سایت به تکمیل فرم بپردازید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.

تاکنون، این تغییر فقط در مراحل ابتداییِ آزمون‌گیری است و به‌تدریج فقط روی وبسایت‌هایی انجام می‌شود که گوگل آنها را به قدر کافی آماده‌ی این تغییر تلقی می‌کند تا کمترین تأثیر را داشته باشد. بر اساس آخرین دستورالعملِ این مبحث، اگر وبسایت شما واکنشگرا است یا نسخه‌ی دسکتاپ آن با نسخه‌ی موبایل آن یکسان است، شاید لازم باشد کاری متفاوت انجام دهید (با این فرض که از رنکینگِ فعلی‌تان رضایت داشته باشید). یعنی حتی با یک سایت کاملاً واکنش‌گرا، احتمالاً مایلید اطمینان یابید که سرعت صفحه‌ی موبایل و زمان بارگذاری در اولویت باشند و آن تصاویر و سایر المان‌های پویا، به‌درستی برای تجربه‌ی موبایلی بهینه‌سازی شده‌اند. توجه کنید که در الگوریتم Mobile-first Index، با محتوایی که به دلیل محدودیت‌های فضایی، در تَب‌ها پنهان شده‌ است، متفاوت از محتوای رویت‌پذیر رفتار خواهد شد، چراکه این نوع مدیریت صفحه نمایش، عملاً بهترین شیوه‌ی موبایلی است. برای بهینه‌سازی سایت خود برای Mobile-First Indexing، لازم است مطمئن شوید که نسخه موبایل سایت شما دارای محتوای کاملی است و تجربه کاربری مناسبی ارائه می‌دهد. این شامل استفاده از طراحی ریسپانسیو، بهینه‌سازی تصاویر و ویدیوها، بهبود سرعت بارگذاری صفحه و استفاده از فونت‌ها و المان‌های گرافیکی مناسب برای نمایش در موبایل می‌باشد.

سایت‌هایی که به خوبی برای موبایل بهینه‌سازی شده‌اند، احتمالاً نرخ بازدید و تبدیل بالاتری خواهند داشت. نهایتاً، زمانی که کاربران جستجویی انجام می‌دهند، گوگل نتایج را بر اساس رتبه‌بندی انجام شده نمایش می‌دهد. صفحاتی که به خوبی با موبایل سازگار هستند و محتوای با کیفیتی دارند، احتمالاً در نتایج بالاتری نمایش داده خواهند شد. این به این معناست که اطلاعات مربوط به صفحه شما در پایگاه داده‌های گوگل ذخیره می‌شود تا برای جستجوهای کاربران مورد استفاده قرار گیرد. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد.

همچنین می توانید در قسمت URL inspection tool کنسول گوگل آدرسی از وبسایت خود را وارد کنید و بخش Coverage را گسترش دهید. اگر در قسمت Crawled as،عامل Googlebot smartphone نوشته شده باشد به این معناست که هم اکنون وبسایت شما جهت رتبه بندی در نتایج از این الگوریتم بهره می برد. به صورت ساده، ایندکس اول-موبایل گوگل یا همان mobile-first indexing نحوه خزیدن(Crawl) و ایندکس(Index) صفحات وب توسط گوگل است. گوگل به جای نگاه کردن به ورژن دسکتاپ صفحه، به ورژن موبایلی آن صفحه توجه می کند. به زبان ساده تر، گوگل صفحات وبسایت شما را بر اساس نحوه ای که در ورژن موبایلی ارائه می شود، Crawl(خزیدن) و ایندکس می کند نه بر اساس ورژن دسکتاپی آن. اگر گوگل قبلاً سایت غیر موبایل فرندلی شما را ایندکس کرده است، این مورد مشخص نیست.

به همین دلیل است که گوگل، طراحی ریسپانسیو را به عنوان راهکار برتر مشخص کرده است. اگر AMP در سایت شما فعال شود، یک نسخه از صفحات سایت تان در خود گوگل ذخیره میشود و در نتایج در دسترس کاربران موبایلی قرار میگیرد. به این ترتیب کاربران موبایلی با کلیک روی صفحات AMP شما در کمتر از 1 ثانیه وارد خود سایت گوگل شده اما صفحه شما را مشاهده میکنند. در حالی که سئوی موبایل از جهات بسیاری با سئوی سنتی اشتراک های زیادی دارد اما در این روش برخی مراحل اضافی مرتبط با رندر سایت و محتوا وجود دارد که هدف آن برآورده کردن نیازهای کاربران تلفن همراه و تامین سرعت مورد نیاز دستگاه‌های تلفن همراه است. این الگوریتم باعث می شود که وب سایت ها برای کاربران موبایل بهینه تر شوند و در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با موبایل، رتبه بهتری کسب کنند.

موبایل فرست ایندکس توسط گوگل به منظور بهبود تجربه کاربری کاربران موبایل طراحی شده و در فرآیند Index کردن و رتبه بندی صفحات وب تاثیرگذار است. با ورود این الگوریتم گوگل اولویت بیشتری به نمایش و رتبه صفحات سایت بر اساس نسخه موبایل داده و صفحه‌هایی که به درستی برای موبایل بهینه شده‌اند در نتایج جستجوی موبایل بهتر عمل خواهند کرد. طراحان سایت نه تنها باید از نظر تکنیکی صفحات خود را بهینه و واکنش‌گرا نمایند بلکه باید محتوای خود را نیز به گونه‌ای ارائه دهند که برای کاربران موبایل جذاب و مفید باشد. به طور کلی الگوریتم Mobile First Index نشان دهنده تغییرات عمیقی است که گوگل در راستای کاربر پسند بودن سایت با الگوی استفاده روزمره کاربران موبایل اعمال کرده است. سیستم Mobile First گوگل یکی از تأثیرگذارترین تغییرات در دنیای سئو است که توجه به آن برای هر سایتی ضروری است. این الگوریتم با تمرکز بر نسخه موبایل سایت ها، تجربه کاربران را در اولویت قرار داده و تأثیر بسزایی در رتبه بندی سایت ها دارد.

کسب‌ و کارهایی که بهینه سازی سایت و محتوای خود را بر اساس این سیستم انجام دهند، شانس بیشتری برای کسب رتبه های برتر در نتایج جستجوی گوگل خواهند داشت. از سوی دیگر، عدم توجه به اصول این راهکار می تواند منجر به کاهش ترافیک و رتبه سایت شود. ما سعی کردیم درباره این قاعده و تاثیر آن در سئو سایت، اطلاعات مفیدی در سایت نارینگ برای شما قرار دهیم. نکته مهم تر این است که تیم متخصص نارینگ همواره اماده ارائه خدمات در حوزه بهینه سازی وب سایت شما خواهد بود تا بهترین نتایج را در گوگل بدست بیاورید. الگوریتم موبایل فرست ایندکس (Mobile First Index) انقلابی در نحوه فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت‌ها ایجاد کرده است و نسخه موبایلی وب سایت‌ها را نسبت به نسخه‌های دسکتاپ آنها در اولویت قرار می‌دهد. در چشم‌انداز دیجیتالی امروزی که به سرعت در حال تغییر است، برای کسب‌وکارها بسیار مهم است که با نیازها و رفتارهای در حال تحول مخاطبان خود سازگار شوند.

طبق اعلام قبلی گوگل فرآیند خزش mobile first indexing به منظور اینکه تغییرات زیادی در نتایج جستجو ایجاد نشود به صورت تدریجی در حال گسترش است  تا در نهایت به درک بهتر صفحات و آنالیز محتوا کمک کند. در حال حاضر گوگل دو نسخه از سایت را بر روی موبایل و دسکتاپ خزش می کند و به مرور نسخه اصلی ایندکس گوگل برای همه سایتهای اینترنتی، نسخه موبایل خواهد بود. در الگوریتم Mobile First Index همان‌طور که از نام آن مشخص است اولویت ایندکس با سایت‌هایی است که نسخه موبایل مناسبی دارند. گوگل با کمک این الگوریتم رتبه بندی سایت‌ها را انجام می‌دهد و به این منظور طراحی شده تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران موبایل فراهم سازد. به این ترتیب اگر نسخه موبایل یک سایت بهینه‌سازی نشده باشد، ممکن است رتبه آن در نتایج جستجو کاهش یابد. این تغییرات باعث شده تا طراحان سایت توجه بیشتری به بهینه سازی نسخه موبایل صفحات خود داشته باشند.

ظهور دستگاه‌های تلفن همراه و ترجیح روزافزون برای مرور تلفن همراه چالشی را برای صاحبان وب سایت‌ها و توسعه دهندگان ایجاد کرد. وب‌سایت‌های سنتی که برای مشاهده دسکتاپ طراحی شده‌اند، اغلب هنگام دسترسی به دستگاه‌های تلفن همراه، تجربه کاربری کمتری را ارائه می‌دهند. این اختلاف باعث شد که وب سایت‌ها نیاز به تطبیق و پاسخگویی به تعداد فزاینده کاربران تلفن همراه داشته باشند. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم‌ های گوگل است که اثر آن به‌خصوص روی وب سایت‌های فروشگاهی، بسیار محسوس‌تر از وب سایت‌های دیگر است. گوگل این الگوریتم را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و هدف آن، بررسی جامع‌تر محصولاتی بود که روی وب سایت‌های فروشگاهی وجود داشتند.قبل از معرفی این الگوریتم، بسیاری از وب‌سایت‌ها صرفاً به ارائه‌ی مشخصات فنی محصولات یا نوشتن بررسی‌های کوتاه و سطحی می‌پرداختند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری